7e. Writing - Unit 7. Healthy lifestyle - SBT Tiếng Anh 11 Bright

1. Read the letter and put the paragraphs (A-D) in the correct order. 2. Complete the table with ideas from the letter in Exercise 1.3. Replace the phrases in bold in Exercise 1 with the appropriate ones in the list.4. Put the ideas below under the correct heading.

Quảng cáo
Lựa chọn câu để xem lời giải nhanh hơn

Bài 1

1. Read the letter and put the paragraphs (A-D) in the correct order.

(Đọc bức thư và sắp xếp các đoạn văn (A-D) theo đúng thứ tự.)

Dear Frances,

A ☐ I hope I've helped. Getting a good sleep is difficult sometimes, but I'm sure you can manage it with a little patience. Write and tell me how it goes.

B ☐ Another thing you could do is leave your smartphone and any other screen outside your bedroom. This means that the temptation to pick them up while in bed won't be so hard to resist, and as a result, the bright light won't wake you up. In the end, a no-screen rule would mean you could read a book instead, or just think over your day.

C ☐ Thanks for your letter. It was lovely to hear from you, but I'm sorry to hear you're having trouble sleeping. I think I know what will help, however.

D ☐ It would be a good idea to set a regular schedule for getting up and going to bed every day. In this way, you are teaching both your body and your mind when it is time to relax. Sleeping, like eating, is a habit we can train ourselves in.

All the best,

Frank

Lời giải chi tiết:

Bài hoàn chỉnh

Thanks for your letter. It was lovely to hear from you, but I'm sorry to hear you're having trouble sleeping. I think I know what will help, however.

It would be a good idea to set a regular schedule for getting up and going to bed every day. In this way, you are teaching both your body and your mind when it is time to relax. Sleeping, like eating, is a habit we can train ourselves in.

Another thing you could do is leave your smartphone and any other screen outside your bedroom. This means that the temptation to pick them up while in bed won't be so hard to resist, and as a result, the bright light won't wake you up. In the end, a no-screen rule would mean you could read a book instead, or just think over your day.

I hope I've helped. Getting a good sleep is difficult sometimes, but I'm sure you can manage it with a little patience. Write and tell me how it goes.

All the best,

Frank

Tạm dịch

Cảm ơn bức thư của bạn. Thật vui khi nhận được tin từ bạn, nhưng tôi rất tiếc khi biết bạn đang khó ngủ. Tuy nhiên tôi nghĩ rằng tôi biết những gì sẽ giúp đỡ bạn.

Sẽ là một ý kiến hay nếu bạn đặt ra một lịch trình đều đặn cho việc thức dậy và đi ngủ mỗi ngày. Bằng cách này, bạn đang dạy cho cả cơ thể và tâm trí của mình khi đến lúc thư giãn. Ngủ, giống như ăn, là một thói quen chúng ta có thể rèn luyện bản thân.

Một điều khác bạn có thể làm là để điện thoại thông minh và bất kỳ màn hình nào khác bên ngoài phòng ngủ của bạn. Điều này có nghĩa là bạn sẽ không khó cưỡng lại sự cám dỗ để cầm chúng lên khi ở trên giường và kết quả là ánh sáng chói sẽ không đánh thức bạn dậy. Cuối cùng, quy tắc không có màn hình có nghĩa là thay vào đó, bạn có thể đọc một cuốn sách hoặc chỉ nghĩ về một ngày của mình.

Tôi hy vọng tôi đã giúp bạn. Đôi khi tôi rất khó để có được một giấc ngủ ngon, nhưng tôi chắc rằng bạn có thể xoay xở được với một chút kiên nhẫn. Viết và cho tôi biết nó đã diễn ra như thế nào nhé.

Mong tất cả những điều tốt nhất,

Frank.

Bài 2

2. Complete the table with ideas from the letter in Exercise 1.

(Hoàn thành bảng với các ý tưởng từ bức thư trong Bài tập 1.)


Lời giải chi tiết:

Bài 3

3. Replace the phrases in bold in Exercise 1 with the appropriate ones in the list.

(Thay thế các cụm từ in đậm trong Bài tập 1 bằng những cụm từ thích hợp trong danh sách.)

1 If I were you, I would ______________

2 This would mean that ______________

3 You could also ______________

4 Eventually ______________

Phương pháp giải:

*Nghĩa của các cụm từ in đậm

- It would be a good idea: Nó sẽ là một ý tưởng tốt

- In this way: Bằng cách này

- Another thing you could do: Một điều khác bạn có thể làm

- In the end: Cuối cùng

Lời giải chi tiết:

1 If I were you, I would = It would be a good idea

(Nếu tôi là bạn, tôi sẽ = Đó sẽ là một ý kiến hay)

2 This would mean that = In this way

(Điều này có nghĩa là = Theo cách này)

3 You could also = Another thing you could do

(Bạn cũng có thể = Một điều khác bạn có thể làm)

4 Eventually = In the end

(Cuối cùng)

 

Bài 4

4. Put the ideas below under the correct heading.

(Đặt những ý tưởng dưới đây dưới tiêu đề đúng.)

How to eat HEALTHILY

• won't get hungry and overeat

• include five servings of fruit and vegetables in your daily diet

• eat smaller portions regularly throughout the day

• provide the body with many of the vitamins and minerals it needs

Lời giải chi tiết:

How to eat HEALTHILY

(Cách ăn uống KHỎE MẠNH)

Bài 5

5. Your English-speaking friend wants to try eating more healthily and has asked you to send him a letter giving your advice. Write your letter.

(Người bạn nói tiếng Anh của bạn muốn thử ăn uống lành mạnh hơn và đã nhờ bạn gửi thư cho anh ấy lời khuyên của bạn. Viết thư của bạn.)

Plan

Dear/Hi + (your friend's first name),

(Paragraph 1) writing the opening remarks, expressing sympathy

(Paragraph 2) writing your first advice & expected result(s)

(Paragraph 3) writing your second advice & expected result(s)

(Paragraph 4) expressing hope that your advice helps

(closing remarks)

(your first name)

Phương pháp giải:

Dàn bài

Kính gửi/Xin chào + (tên bạn của bạn),

(Đoạn 1) viết lời mở đầu, bày tỏ sự đồng cảm

(Đoạn 2) viết lời khuyên đầu tiên của bạn & (các) kết quả mong đợi

(Đoạn 3) viết lời khuyên thứ hai của bạn & (các) kết quả mong đợi

(Đoạn 4) bày tỏ mong rằng lời khuyên của bạn có thể giúp ích

(kết thư)

(tên của bạn)

Lời giải chi tiết:

Dear Luna,

I hope you're doing well. I heard that you want to start eating healthier, and I think that's great! I'm here to help and support you. Making changes to your eating habits can be tough, but I believe in you.

First, try to eat more fruits and vegetables. They're packed with vitamins and minerals that are good for your body. You can have them fresh, frozen, or in smoothies. Adding more of these colorful foods to your meals will make you feel better and give you more energy.

Second, pay attention to how much you eat. Try to listen to your body and eat when you're hungry, stopping when you're full. Using smaller plates or bowls can help control your portions. By being mindful of how much you eat, you can avoid overeating and manage your weight better.

I'm confident that by following these tips, you'll see positive changes. You'll have more energy, better digestion, and overall improved health. Remember, even small steps can make a big difference.

If you have any questions or need support along the way, feel free to reach out to me. I'm here for you.

Wishing you the best on your journey to healthier eating!

Take care,

Jenny

Tạm dịch

Luna thân mến,

Tôi hy vọng bạn vẫn ổn. Tôi nghe nói rằng bạn muốn bắt đầu ăn uống lành mạnh hơn, và tôi nghĩ điều đó thật tuyệt! Tôi ở đây để giúp đỡ và hỗ trợ bạn. Thay đổi thói quen ăn uống của bạn có thể khó khăn, nhưng tôi tin vào bạn.

Đầu tiên, cố gắng ăn nhiều trái cây và rau quả. Chúng chứa nhiều vitamin và khoáng chất tốt cho cơ thể bạn. Bạn có thể dùng chúng tươi, đông lạnh hoặc làm sinh tố. Thêm nhiều thực phẩm nhiều màu sắc này vào bữa ăn của bạn sẽ khiến bạn cảm thấy ngon miệng hơn và cung cấp cho bạn nhiều năng lượng hơn.

Thứ hai, hãy chú ý đến việc bạn ăn bao nhiêu. Hãy cố gắng lắng nghe cơ thể mình và ăn khi đói, dừng khi no. Sử dụng đĩa hoặc bát nhỏ hơn có thể giúp kiểm soát khẩu phần ăn của bạn. Bằng cách chú ý đến việc bạn ăn bao nhiêu, bạn có thể tránh ăn quá nhiều và kiểm soát cân nặng tốt hơn.

Tôi tin rằng bằng cách làm theo những lời khuyên này, bạn sẽ thấy những thay đổi tích cực. Bạn sẽ có nhiều năng lượng hơn, tiêu hóa tốt hơn và sức khỏe tổng thể được cải thiện. Hãy nhớ rằng, ngay cả những bước nhỏ cũng có thể tạo ra sự khác biệt lớn.

Nếu bạn có bất kỳ câu hỏi nào hoặc cần hỗ trợ trong quá trình thực hiện, vui lòng liên hệ với tôi. Tôi ở đây vì bạn.

Chúc bạn những điều tốt đẹp nhất trên hành trình ăn uống lành mạnh hơn!

Giữ sức khỏe nhé,

Jenny

Quảng cáo

2K7 tham gia ngay group để nhận thông tin thi cử, tài liệu miễn phí, trao đổi học tập nhé!

close