Read the following passage. For each of the questions, write T if the statement is TRUE, F if the statement is FALSE and NI if there is NO INFORMATION on it.
Digital technologies are continually transforming the field of education. According to Gallup survey, 87 percent of American public school teachers use digital tools every week. Among the most significant trends in EdTech (educational technology), augmented reality (AR) takes a leading position. Augmented reality is the idea that you're bringing animation or 3D images into your real world and using your device to see something that isn't actually there. If you are not familiar with this concept, perhaps the best example is Pokémon Go. Unlike VR, AR doesn’t require any expensive hardware. Because most people currently own a smartphone, AR technologies are immediately available for use for the majority of the target audience. AR can bring a number of benefits in education. It helps the students grasp abstract concepts through rich visuals and gain hands-on experience in low-risk virtual settings. For example, students can explore the internal organs of a frog easily without dissecting frogs in biology class. Or teachers can use AR to create a tornado right into the classroom so students can experience these destructive storms close up. Besides, AR can replace textbooks, physical forms, posters, and printed brochures. This helps reduce the cost of learning materials and makes it easy for everyone to access. Interactive, gamified AR learning also keeps students engaged throughout the lesson and makes learning fun and effortless. Moreover, every category of learners, from elementary school students to long-time professionals, can benefit from AR learning.
26. AR is a technology that uses mobile devices to create real-world objects.
True
False
No Information
Đáp án : B
26.
AR is a technology that uses mobile devices to create real-world objects.
(AR là công nghệ sử dụng thiết bị di động để tạo ra các vật thể trong thế giới thực.)
Thông tin: Augmented reality is the idea that you're bringing animation or 3D images into your real world and using your device to see something that isn't actually there.
(Thực tế mở rộng là ý tưởng mà bạn đang đưa hoạt ảnh hoặc hình ảnh 3D vào thế giới thực của mình và sử dụng thiết bị của mình để xem thứ gì đó không thực sự ở đó.)
Chọn False
27. AR requires no extra equipment besides the smartphone.
True
False
No Information
Đáp án : A
27.
AR requires no extra equipment besides the smartphone.
(AR không yêu cầu thêm thiết bị nào ngoài điện thoại thông minh.)
Thông tin: AR doesn’t require any expensive hardware. Because most people currently own a smartphone, AR technologies are immediately available for use for the majority of the target audience.
(AR không yêu cầu bất kỳ phần cứng đắt tiền nào. Bởi vì hầu hết mọi người hiện đang sở hữu điện thoại thông minh, các công nghệ AR ngay lập tức có sẵn để sử dụng cho phần lớn đối tượng mục tiêu.)
Chọn True
28. AR technology has a lot of educational advantages.
True
False
No Information
Đáp án : A
28.
AR technology has a lot of educational advantages.
(Công nghệ AR có rất nhiều lợi ích về giáo dục.)
Thông tin: AR can bring a number of benefits in education.
(AR có thể mang lại một số lợi ích trong giáo dục.)
Chọn True
29. AR technology doesn’t cost as much as textbooks.
True
False
No Information
Đáp án : C
29.
AR technology doesn’t cost as much as textbooks.
(Công nghệ AR không đắt bằng sách giáo khoa.)
Thông tin: Besides, AR can replace textbooks, physical forms, posters, and printed brochures. This helps reduce the cost of learning materials and makes it easy for everyone to access.
(Bên cạnh đó, AR có thể thay thế sách giáo khoa, hình thức vật lý, áp phích và tài liệu quảng cáo in. Điều này giúp giảm giá thành tài liệu học tập và giúp mọi người dễ dàng tiếp cận.)
Không có sự so sánh giá tiền giữa công nghệ AR và sách giáo khoa.
Chọn No information
30. AR may not be suitable for professional training.
True
False
No Information
Đáp án : B
30.
AR may not be suitable for professional training.
(AR có thể không phù hợp để đào tạo chuyên nghiệp.)
Thông tin: Moreover, every category of learners, from elementary school students to long-time professionals, can benefit from AR learning.
(Hơn nữa, mọi đối tượng người học, từ học sinh tiểu học đến các chuyên gia lâu năm, đều có thể hưởng lợi từ việc học AR.)
Chọn False
Tạm dịch:
Công nghệ kỹ thuật số đang liên tục biến đổi lĩnh vực giáo dục. Theo khảo sát của Gallup, 87% giáo viên trường công ở Mỹ sử dụng các công cụ kỹ thuật số mỗi tuần. Trong số các xu hướng quan trọng nhất của EdTech (công nghệ giáo dục), thực tế tăng cường (AR) chiếm vị trí dẫn đầu. Thực tế tăng cường là ý tưởng cho phép bạn đưa hình ảnh động hoặc hình ảnh 3D vào thế giới thực của mình và sử dụng thiết bị của mình để xem thứ gì đó thực sự không có ở đó. Nếu bạn chưa quen với khái niệm này, có lẽ ví dụ điển hình nhất là Pokémon Go. Không giống như VR, AR không yêu cầu bất kỳ phần cứng đắt tiền nào. Bởi vì hầu hết mọi người hiện đều sở hữu điện thoại thông minh nên công nghệ AR ngay lập tức có sẵn để sử dụng cho phần lớn đối tượng mục tiêu. AR có thể mang lại một số lợi ích trong giáo dục. Nó giúp học sinh nắm bắt các khái niệm trừu tượng thông qua hình ảnh phong phú và có được trải nghiệm thực tế trong môi trường ảo có rủi ro thấp. Ví dụ, học sinh có thể khám phá các cơ quan nội tạng của ếch một cách dễ dàng mà không cần mổ ếch trong lớp sinh học. Hoặc giáo viên có thể sử dụng AR để tạo ra cơn lốc xoáy ngay trong lớp học để học sinh có thể trải nghiệm cận cảnh những cơn bão có sức tàn phá này. Ngoài ra, AR có thể thay thế sách giáo khoa, biểu mẫu vật lý, áp phích và tài liệu quảng cáo in. Điều này giúp giảm chi phí tài liệu học tập và giúp mọi người dễ dàng tiếp cận. Học tập AR mang tính tương tác, được ứng dụng cũng giúp học sinh hứng thú trong suốt bài học và làm cho việc học trở nên thú vị và dễ dàng. Hơn nữa, mọi đối tượng người học, từ học sinh tiểu học đến những người có chuyên môn lâu năm, đều có thể hưởng lợi từ việc học AR.
Các bài tập cùng chuyên đề